Informace dle zákona č. 106/1999 sb. o svobodném přístupu k informacím
1. Oficiální název
Obec Nový Telečkov
2. Důvod a způsob založení
ZÁKON 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení),
§ 1
Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce.
§ 2
(1) Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
(2) Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů; při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech.
3. Organizační struktura
3.1 Seznam zřizovaných organizací
4. Kontaktní informace
Obec Nový Telečkov:
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Obec Nový Telečkov
Nový Telečkov 12
67505 Rudíkov
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obec Nový Telečkov
Nový Telečkov 12
67505 Rudíkov
4.3 Úřední hodiny
Po telefonické dohodě se starostou obce na telefonním čísle: 724 187 328
4.4 Telefonní spojení
4.6 Adresa internetové stránky
www.novyteleckov.cz
5. Platební spojení - číslo účtu obce
Případné platby můžete poukazovat na účet vedený u Komerční banky číslo: 16822711/0100
6. IČ
00378259
8. Dokumenty
8.1 Seznam hlavních dokumentů
Úřední deska
8.2 Rozpočet
Úřední deska
9. Žádosti o informace
Obec Nový Telečkov zveřejňuje informace následujícími způsoby:
Každá fyzická nebo právnická osoba může získat informace níže uvedenými způsoby:
Ústně
Písemně
Obce jsou povinny poskytnout všechny informace, vztahující se k jejich samostatné i přenesené působnosti, s výjimkou těch, jejichž zveřejnění vylučuje zákon:
10. Příjem žádostí a dalších podání
Žádost o informaci ve smyslu tohoto zákona lze podat ústně nebo písemně.
Písemně na adresu: Obecní úřad Nový Telečkov, Nový Telečkov 12 1, 675 05 Rudíkov
Písemnou žádostí o informaci je i žádost podaná elektronickou poštou na emailovou adresu: novy.teleckov@volny.cz
Na ústní žádost poskytne obecní úřad v jednoduchých záležitostech ústní informaci. Ústně podaná žádost však nemůže být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo ji žadatel nepovažuje za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Na písemnou žádost odpoví obecní úřad písemně. Lhůta pro poskytnutí informace je 15 dní (§ 14 odst. 3 písm. c zákona). Lhůta je ze strany úřadu splněna, když je odpověď ve lhůtě předána k poštovní přepravě. Obecní úřad může lhůtu pro poskytnutí informace prodloužit o 10 dnů v případech, uvedených v § 14 odst. 5 pod písmeny a) až c) zákona. O prodloužení lhůty i o jejích důvodech bude OÚ žadatele informovat před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmé:
Písemná žádost:
Pokud žádost tyto požadavky nesplňuje, vyzve obecní úřad žadatele do 7 kalendářních dnů od jejího podání, aby žádost upřesnil a upozorní jej, že nedostane-li odpověď do 30 kalendářních dnů ode dne, kdy byla žádost podána, rozhodne o odmítnutí žádosti.
Obecní úřad poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti nebo od upřesnění žádosti
Nelze-li písemné žádosti vyhovět a nebyla-li žádost odložena, vydá OÚ rozhodnutí o zamítnutí žádosti (§ 15 odst. 1 zákona), které se doručuje do vlastních rukou žadatele (§ 15 odst. 3 zákona).
Nebyla-li ve stanovené lhůtě 15 dnů informace poskytnuta ani vydáno rozhodnutí (§ 15 odst. 1), má se za to, že bylo vydáno rozhodnutí o odepření žádosti (§ 15 odst. 4 zákona). Proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky se podávají prostřednictvím toho oddělení obecního úřadu, který napadené rozhodnutí ve správním řízení vydal, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí, a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Proti opatření oddělení, které má charakter rozhodnutí ve správním řízení, nelze podávat opravné prostředky, ale je možné učinit podání, které dle obsahu projedná starosta.
Opravné prostředky proti rozhodnutí starosty a rady obce učiněné ve správním řízení se podávají prostřednictvím podatelny obecního úřadu, a to ve lhůtě uvedené v poučení tohoto rozhodnutí a za podmínek stanovených v zákoně, na jehož základě bylo příslušné rozhodnutí vydáno.
Proti opatřením rady nebo zastupitelstva obce v samostatné i přenesené působnosti, která odporují zákonu, lze kdykoli podat ústně či písemně návrh na pozastavení výkonu tohoto opatření Krajskému úřadu Kraje Vysočina.
Proti ostatním úkonům orgánů obce opravné prostředky nejsou.
Došlo-li rozhodnutím orgánu obce ke zkrácení fyzické či právnické osoby, lze podat v souladu s §47 a násl. zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu v platném znění, žalobu k příslušnému soudu, případně v souladu s čl. 87 odst.1 písm.d) Ústavy ČR ústavní stížnost k Ústavnímu soudu.
12. Formuláře
Formuláře lze získat na obecním úřadě
13. Obecně závazné vyhlášky
Obecně závazná vyhláška č. 2)2017 - Systém komunálních odpadů
14. Nejdůležitější předpisy
Mezi nejdůležitější předpisy, podle nichž obec jedná a rozhoduje, patří tato platná znění: